بهترین روانشناس, بهترین مشاوره خانواده

بهترین مرکز روانشناسی کرج | مشاوره تحصیلی | مرکز مشاوره تلاس

مشاوره تلفنی روانشناس | مرکز مشاوره خانواده | تلاس

بهترین مرکز روانشناسی کرج: در طول اپیدمی کووید، لازم بود برخی از خدمات از راه دور از طریق تلفن یا از طریق اینترنت با تلفن همراه اجرا شود. یکی از این خدمات شامل مشاوره روانشناسی و روان درمانی است.

بهترین مرکز روانشناسی کرج | مشاوره تحصیلی | مرکز مشاوره تلاس

این روزها مشاوره تلفنی به یک سبک مشاوره و پر طرفدار تبدیل شده است.

مشاوره تلفنی چیست؟

مشاوره تلفنی در واقع یک تماس تلفنی  یا تماس تصویری یا پیامکی با موبایل یا تلفن ثابت است. هنگام استفاده از گزینه دوم معمولا از اپلیکیشن هایی مانند اسکایپ (رایگان)، واتساپ  یا سایر اپلیکیشن های مشابه استفاده می شود. این اپلیکیشن ها را   روی لپ‌تاپ یا رایانه با دوربین متصل  و هدفون میکروفون داراجرا می‌کنیم. به عنوان آخرین راه حل، می توانید از تلفن همراهی که عملکرد دوربین و اتصال اینترنت دارد نیز برای مشاوره های تلفنی و آنلاین  استفاده کنید،  این گزینه بسیار راحت تر از موارد دیگر است.

چه کسی به مشاوره تلفنی نیاز دارد ؟

بهترین مشاوره خانواده کرج

مشاوره تلفنی یا کمک روانشناختی از راه دور برای افرادی که در بحران، تجربه مشکلات زندگی یا عاطفی هستند، که خودشان تصمیم گرفته اند به کمک روانشناختی نیاز دارند یا توسط متخصصان دیگر به روانشناس معرفی می شوند، توصیه می شود. افرادی که قبلا در روان درمانی شرکت کرده اند باید روند روان درمانی را با استفاده از امکانات از راه دور در غیاب یک گزینه سنتی ادامه دهند.

متأسفانه، آزمون‌های روان‌شناختی از طریق مشاوره تلفنی یا آنلاین  انجام نمی‌شوند، به‌عنوان مثال آزمون‌های عملکردهای شناختی، که در آن‌ها نیاز به تماس مستقیم بین بیمار و روان‌شناس است.

بهترین مرکز روانشناسی کرج | مشاوره تحصیلی | مرکز مشاوره تلاس

چگونه مشاوره تلفنی را به درستی انجام دهیم؟

ارزش دارد شرایط را طوری تطبیق دهید که تا حد امکان شبیه جلسات در دفتر مشاور باشد. اما این جمله چه مفهومی دارد؟

اتاقی را پیدا کنید که بتوانید در را ببندید و تنها و ساکت باشید.

مطمئن باشید کسی مزاحم شما نمی شود. ارزش این را دارد که مطمئن شوید کسی از کودک شما مراقبت می کند و به خانواده هشدار دهید که وارد اتاقی که در آن خواهید بود نروید.

رادیو، تلویزیون، موسیقی و غیره را خاموش کنید. اگر با رایانه تماس ویدیویی دارید، تلفن خود را نیز بی صدا کنید.

بهترین روانشناس کرج

اگر یک جلسه آنلاین است، اتصال اینترنت باید از اتصال بدون وقفه اطمینان حاصل کند یا اگر یک مشاوره تلفنی است، تلفن باید اعتبار کافه  داشته باشد.

در طول مشاوره  تلفنی ، فقط روی آن تمرکز کنید، در این مدت فعالیت های دیگری انجام ندهید، خوراکی یا غذا نخورید، با اعضای خانواده صحبت نکنید. این نه تنها از قواعد احترام تلقی  می شود، بلکه از مزایای گفتکو با  تمرکز بالا یا بدون حواس پرتی هم بهره مند شوید. درست مانند هنگام مراجعه به مطب روانشناس ، فعالیت های دیگری را نیز انجام نمی دهید.

فواید مشاوره تلفنی و آنلاین چیست؟

هنگام تصمیم گیری در مورد کمک روانشناختی از راه دور ازطریق تلفن یا آنلاین از مزایای زیر برخوردار می شوید:

در زمان و هزینه های سفر صرفه جویی می کنید. با استفاده از مشاوره از راه دور، مجبور نیستید (گاهی چندین کیلومتر) به کلینیک یا مطب سفر کنید، زیرا در خانه می مانید.

افراد گوشه گیر که با اضطراب اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند و برای تماس رو در رو آماده نیستند، ممکن است احساس ناخوشایندی کمتری در ملاقات آنلاین داشته باشند.

یک مشاوره  آنلاین یا مشاوره تلفنی  فرصت هایی را به افراد مبتلا به سرماخوردگی یا هر بیماری وی وسی دیگر می دهد که جلسه مشاوره خود را ادامه دهند، یا در مواقع بحرانی از مشاور کمک بگیرند.  همینطور این مشاوره برای افرادی با محدودیت های دیگر، به عنوان مثال دارای تحرک، نیز یک فرصت عالی است. آنها می توانند از کمک های روانی استفاده کنند، در حالی که رفتن به دفتر به تنهایی برایشان  امکان پذیر نیست.

همچنین فرصتی برای افرادی است که نیاز به احتیاط بیشتری دارند و نمی خواهند توسط افراد دیگر دیده شوند.

تماس تلفنی  با یک متخصص می تواند برای غلبه بر احساسات اولیه دشوار، مانند شرم یا ترس مفید باشد.

همچنین معلوم می‌شود که مشاوره تلفنی  انعطاف‌پذیری بیشتری را در تنظیم یک تاریخ یا زمان مناسب برای جلسه فراهم می‌کند.

معایب مشاوره تلفنی و آنلاین 

در طول یک مکالمه تلفنی یا  آنلاین، بیمار نسبت به ویزیت در مطب مسئولیت بسیار بیشتری نسبت به کیفیت مکالمه دارد. این واقعیت که بیمار در این مکالمه در خانه است، گاهی اوقات می تواند مشکلاتی چون قطع ارتباط  ایجاد کند. گاهی اوقات وقتی خانواده در خانه هستند، یافتن گوشه ای آرام برای بیماران دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *