مشاوره روانشناسی آنلاین

بهترین روش روان درمانی

بهترین مرکز خانواده درمانی | مشاوره طلاق آنلاین | تلاس

بهترین روش روان درمانی: اغلب اوقات مردم‌تصور می کنند که خانواده درمانی فقط با هدف روابط زوج های شریک است، که نیاز به یک ایده واضح تر از چیستی آن را برمی انگیزد. برای این منظور، اجازه دهید ابتدا کلی ترین تعریف خانواده را بدون در نظر گرفتن ساختارهای فردی ارائه دهیم.

بهترین روش روان درمانی

علوم مختلف به خانواده به عنوان یک تعریف و جزئی از جامعه می پردازند که هر کدام تعریف خاص خود را ارائه می دهند. از نظر حقوقی، اینها افرادی هستند

که با یکدیگر زندگی مشترک دارند، ازدواج مدنی با یکدیگر دارند، هرچند که امروزه ازدواج قانونی به عنوان یک نهاد شرط اجباری نیست. جامعه شناسی خانواده را ساختاری متشکل از چند نفر می داند که با یکدیگر نسبت خونی یا ازدواجی دارد.

درک خانواده بسیار فردی است، اما نیاز جهانی به تعلق داشتن به گروهی با احساس صمیمیت و پیوند عاطفی ، محبت، حمایت و امنیت با آن متحد می شود .

بهترین روانشناس کرج

از هر کجا که به آن نگاه کنیم، خانواده ساختاری زیستی-اجتماعی از افراد وابسته به هم است که خویشاوندی خود را تشخیص می دهند.

آنها همچنین بخشی از یک خانواده هستند و با ارزش ها، دیدگاه ها و اهداف مشترک متحد می شوند. محیط خانواده تأثیر ارزش های معنوی و نیازهای اقتصادی را در بر می گیرد. خانواده با هم برای یکی می جنگند .

بهترین روش روان درمانی | صدای مشاور کرج | تلاس

مشاوره تلفنی کرج

بهترین مشاوره خانواده کرج

وقتی صحبت از خانواده شد، در روانشناسی اغلب بر مفهوم روابط در خانواده مبدا که نقش مهمی در تربیت و شکل گیری ارزش ها دارد و خانواده تعلق به لحظه که یک انتخاب شخصی است تمرکز می کنیم.

ما نمی توانیم به سنت هایی که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود توجه نکنیم. بنابراین از دیدگاه روان درمانی خانواده، هر فردی جزئی از این نظام به نام خانواده دیده می شود. مبنای نظری این رویکرد این است که رفتار مشکل دار یک فرد و درک آن به رفتار سایر اعضا بستگی دارد.

بهترین مشاوره خانواده کرج

مشکلات فردی به عنوان بخشی از چارچوب روابط خانوادگی درک می شود. تاکید از فردی به روابط بین فردی درون خانواده تغییر می کند.

روش روان درمانی

رویکرد سیستمی یک روش روان درمانی است که در آن برخی یا همه اعضای خانواده با هم در جلساتی با یک یا چند درمانگر برای مقابله با مشکلاتی که معمولاً در یکی از اعضای خانواده ایجاد می شود شرکت می کنند.

هدف خانواده درمانی نه تنها از بین بردن علائم در عضو دارای رفتار مشکل ساز، بلکه درک نقش هایی است که هر یک از اعضا به منظور بازگرداندن ثبات روابط خانوادگی، بهبود ارتباط بین آنها و ارتقای رشد فردی بر عهده گرفته است.

همه این امور با شناسایی و بحث در مورد الگوهای برهم زننده تعادل و هماهنگی در روابط اعضای یک خانواده اتفاق می افتد و بر این اساس الگوهای جدیدی از تعامل جستجو می شود. روابط خانوادگی اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیروی محرکه سلامت روانی هر فرد است و مثبت بودن آنها اساس عملکرد هماهنگ و متعادل مشترک است.

در طول درمان، شرکا یا اعضای خانواده که بین آنها تعارض ایجاد شده است ، با کمک درمانگر می توان از بحران برای بهبود رابطه استفاده کرد. تمرکز بر این نیست که به احساسات و حیثیت هیچ یک از شرکت کنندگان در فرآیند آسیب وارد نشود.

شماره مشاوره تلفنی کرج

کمک در روان درمانی خانواده لزوماً نباید فقط به یک شریک ارائه شود. این می تواند یک فرد، یک زوج متاهل، کل خانواده از جمله والدین و فرزندان، حتی اعضای خانواده بزرگ باشد.

شماره مشاوره کرج

مشکلات پیش آمده می تواند ماهیت متفاوتی داشته باشد. این می تواند به روابط بین شرکا، ارتباط دشوار و پرتنش با کودکان، مشکلاتی که بین فرزندان در خانواده به وجود آمده است،ربط داشته باشد.

روابط در خانواده ها واقعاً پیچیده است زیرا هر فردی با منحصر به فرد بودن ، عقاید، نظرات،

احساسات، نگرانی ها، نقاط قوت و ضعف خود را دارد. هر یک از تغییرات در چرخه زندگی خانواده

و تک تک اعضای آن می تواند هماهنگی در آن را به هم بزند، به عنوان مثال، بیماری، بیکاری،

تغییر محل سکونت، ورود اعضای جدید به خانواده، طلاق، مرگ یا سایر رویدادهای آسیب زا.

برخی از خانواده ها راه های خود را برای مدیریت این تغییرات پیدا می کنند،

در حالی که برخی دیگر به سختی می توانند نیروهایی را برای مدیریت تغییرات فعال کنند.

خانواده‌درمانی می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند زمانی که اعضا احساس غمگینی یا عصبانیت می‌کنند،

زمانی که احساس امنیت و اعتماد به نفس نمی‌کنند به روش‌هایی که در تلاش برای کنار آمدن

با مشکلات هستند، یا زمانی که خانواده احساس می‌کند در چرخه‌ای از رفتارهای تکراری گرفتار شده‌اند،

که ارتباط و همکاری بین اعضای را مختل می‌کند.

اگر شما نیز به دنبال حل مشکلات خانواده و بهبود روابط خانوادگی  به کمک روانشناس هستید ،

شماره روانشناس خانواده را از سایت های نوبت دهی می توانبد پیدا کنید.

1 دیدگاه در “بهترین روش روان درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *