مشاوره ازدواج در کرج: برگزاری مراسم ازدواج یکی از هیجان انگیزترین لحظات زندگی هر فرد است. ما پر از امید به آینده هستیم، دیوانه وار عاشق هستیم و مشتاقانه منتظر شروع زندگی جدید خود به عنوان یک زوج رسمی هستیم. در میان چیزهای مختلفی که باید برای روز بزرگ فکر کنید،

یکی از آنها می تواند مشاوره قبل از ازدواج باشد: آیا انجام آن منطقی است؟ بهترین زمان برای شروع چه زمانی است؟ هیچ پاسخ یکسان یا قانون ثابتی در این مورد وجود ندارد، اما چندین مطالعه نشان می دهد که زوج هایی که این مسیر را شروع می کنند، 30 درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد با هم بمانند. پس بیایید دریابیم که چیست.

مشاوره ازدواج در کرج

مدت زمان مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

مانند هر نوع درمان دیگری، مشاوره قبل از ازدواج رویکرد استانداردی ندارد و باید متناسب با نیازهای خاص زوجین باشد.

داشتن  اهدافی  که می خواهید به آنها برسید می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چقدر می تواند ادامه داشته باشد.

بدیهی است که هر چه مشکلات بیشتر باشد، نیاز به جلسات بیشتری خواهد بود. به طور کلی، بیشترین مزایا در دراز مدت حاصل می شود.

مرکز مشاوره تلاس

مشاوره قبل از ازدواج این فرصت را به ما می دهد تا روابط خود را در مهم ترین زمینه های زندگی زناشویی مانند ارتباط، اعتماد، احترام، رشد دهیم.

 

زمینه های دیگری که می توان روی آنها کار کرد عبارتند از:

  1. امور مالی
  2. ارزش های
  3. زندگی جنسی
  4. دوستی ها
  5. حل تعارض
  6. تفاوت های مذهبی و فرهنگی
  7. نقش ها در یک رابطه سالم
  8. فرآیند تصمیم گیری زوجین
  9. سرگرمی هایی که باید به عنوان یک زوج و به تنهایی انجام دهید.

مشاوره روانشناسی طلاق | مرکز مشاوره تلفنی کرج | تلاس

 چگونه بفهمیم که به مشاوره ازدواج  نیاز داریم؟

زمان مناسب برای شروع مشاوره قبل از ازدواج چه زمانی است؟

در اینجا نیز پاسخ واحدی وجود ندارد. برخی می گویند به محض نامزدی، برخی دیگر درست هفته های  قبل از عروسی را  زمان مناسبی برای آن تلقی می کنند.برای برخی، چند هفته جلسه کافی است،

برای برخی دیگر شش ماه تا یک سال طول می کشد. اگر با هر یک از مشکلات زیر مواجه هستیم، بهترین پاسخ این است که آن را در اسرع وقت شروع کنیم.

ارتباط بد

ارتباط در بسیاری از روابط مشکل ساز است. قبل از ازدواج، یادگیری برقراری ارتباط سالم و مثبت با یکدیگر می تواند مفید باشد.

جلسات قبل از ازدواج می تواند به ما بیاموزد که چگونه مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشیم و به ما کمک کند آنها را در زندگی روزمره تمرین کنیم. به این ترتیب، هنگامی که با شریک خود مخالفت می کنیم (و خواهیم داشت)، می دانیم که چگونه بدون آسیب رساندن به او، به طور موثر با موقعیت کنار بیاییم.

بحث در مورد پول

گفته می شود پول یکی از دلایل اصلی مشاجره زن و شوهر است. به همین دلیل برنامه ریزی مالی قبل از ازدواج بسیار عاقلانه است. موارد زیادی وجود دارد که باید با شریک زندگی خود صحبت کنید:

نحوه تقسیم صورت حساب ها، میزان پس انداز به صورت ماهانه یا سالانه، چه کسی و چقدر کار خواهد کرد و غیره. اگر در مورد صحبت کردن در مورد پول با شریک زندگی خود احساس  اضطراب  می کنیم، از یک درمانگر کمک بگیریم. مشاوره قبل از ازدواج مکانی امن برای کنترل احساسات در هنگام برخورد با مشکلات است.

اختلافات بر سر خانواده های مبدا

این جمله که وقتی ازدواج کردی با خانواده شریک زندگیت هم ازدواج کردی درست است.

اگر با  خانواده شریکمان مشکل داریم، جلسات مشاوره قبل از ازدواج را در نظر می گیریم:

آنها نقشه مفیدی را در اختیار ما قرار می دهند تا در بستری قرار بگیریم که خواه ناخواه تا آخر عمر زناشویی خود را در آن قرار دهیم.

مسائل مربوط به اعتماد

اعتماد می تواند یک موضوع پر حاشیه  باشد  شکننده است و برای به دست آوردن آن باید سخت کار کنید. پس از دست دادن، بازگرداندن آن بسیار دشوار است.

یادگیری نحوه برقراری ارتباط و راه‌های صحیح تثبیت آن می‌تواند برای حل مشکلات زوجین بسیار مهم باشد. شما همچنین می توانید روی شناسایی و تغییر الگوهای رفتاری مضر که منجر به عدم اعتماد به شریک زندگی تان می شود، کار کنید.

تفاوت های مذهبی و/یا فرهنگی

غلبه بر تفاوت های مذهبی یا فرهنگی می تواند چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست. مشاوره قبل از ازدواج می تواند بر احترام و درک باورها و فرهنگ شریک زندگی مان تمرکز کند. معمولاً این نوع مشکل به جلسات بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارد.

نگرانی از ازدواج

بسیاری از مردم به دلایل مختلف در مورد ازدواج مضطرب هستند: آنها برای تعهد بلندمدت یا اعتقاد به این نهاد تلاش می کنند، شاید به این دلیل که والدینشان  طلاق گرفته  اند یا الگوی سالم یک زوج متاهل نیستند. هر چه که باشد،  درمان  می تواند به تغییر دیدگاه شما کمک کند.

مشکلات مدیریت خشم

اگر ما یا شریک زندگیمان از عصبانیت رنج می بریم  ، مشاوره قبل از ازدواج همان چیزی است که باید بیاموزیم چگونه با تعارض به روشی سالم کنار بیاییم. یافتن نحوه مدیریت خشم در هر زمینه ای مفید است.

دیدگاه های متفاوت در مورد کودکان

آیا مطمئن نیستیم که بچه می خواهیم؟ ما آنها را می خواهیم اما شریک ما نمی خواهد؟ آیا ما در مورد چند فرزند با هم اختلاف داریم؟ جلسات قبل از ازدواج فضای امنی است که در آن به واسطه وساطت درمانگر می توان به این گفتگوهای پر حاشیه پرداخت و حل کرد.